Dersin Adı | Bitirme Projesi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IA 498 | Bahar | 2 | 6 | 5 | 10 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeKritik vermeJüriSimülasyonDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||||||||||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||||||||||||||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı, güz döneminde başlayan mezuniyet projesini hazırlayıp, tamamlamak ve öğrencilerin içmimar olarak ne kadar profesyonel yaşama hazır olduklarını değerlendirmek. Ders stüdyo saatlerinde verilen kritiklere, öğretim görevlisinin bireysel denetlemelerine ve ön jürilere dayanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders profesyonel ortamdaki bir projeyi geliştirip, tamamlamak için ihtiyaç duyulan tüm gerekli bilgileri ve aşamaları özetlendirmeye çalışmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.1. Derse giriş, ARA JÜRİ I’in öğrencilere verilmesi, teknik çizim sunumu 1.2. KÜÇÜK SINAV I | Öğrencilerin Eskiz Problemi için gerekli tüm ekipmanları getirmeleri beklenmektedir (bilgisayar/dizüstü bilgisayar, internet bağlantısı, tercih edilen 3D ve render yazılımı, şarj cihazları ve diğer gerekli bilgisayar aksesuarları vb.) |
2 | 2. Teknik çizim kritikleri (plan &kesit) | Final Güz Dönemi projesinin ölçekli bir planı ve kesitleri |
3 | 3. Teknik çizim kritikleri (plan & kesit) | Teknik çizimleri geliştirmek ve gerekenleri eklemek (iç görünümler, elektrik tesisatı, HVAC, yangın çıkışları, vb.) |
4 | 4.1. SEMİNER HAFTASI Gün-1 4.2. SEMİNER HAFTASI Gün-2 | |
5 | 5. Teknik çizimler için kritikler (Elektrik, HVAC, Tavan ve Malzeme) | Teknik çizimleri geliştirmek ve gerekenleri eklemek (iç görünümler, elektrik tesisatı, HVAC, yangın çıkışları, vb.) |
6 | 6. Teknik çizimler için kritikler (Detaylar, Elektrik, HVAC, Tavan ve Malzeme) | Teknik çizimleri geliştirmek detayları eklemek |
7 | 7. Teknik çizimler için kriterler (Komple DWG seti) | ARA JÜRİ I için hazırlık |
8 | 8. RAMAZAN BAYRAMI | |
9 | 9.1. ARA JÜRİ I Gün-1 9.2. ARA JÜRİ I Gün-2 | ARA JÜRİ I teslimleri |
10 | 10.1. Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Tatili 10.2. ARA JÜRİ II'nin Duyurulması ve Sunumu | |
11 | 11. (Grup 1) Animasyon ve Storyboard için kritikler (Grup 1) (Grup 2) Animasyon, Storyboard ve VR Deneyimi için kritikler | (Grup 1) Animasyon Geliştirme ve walkthrough (Storyboard) (Grup 2) Animasyon ve walkthrough (Storyboard) ve VR Deneyimi Geliştirme |
12 | 12. (Grup 1) Animasyon için kritikler ve ilk Walkthrough (İlk Animasyon Taslağı) (Grup 2) Animasyon ve VR Deneyimi için kritikler (İlk taslaklar) | (Grup 1) Animasyon kritikler için projenin geliştirilmesi ve gözden geçirilmesi (Grup 2) Animasyon ve VR Deneyimi kritikler için proje geliştirme |
13 | 13. (Grup 1) Animasyon ve Walkthrough kritikler (Animasyon & Müzik, Ses) (Grup 2) (Grup 2) Animasyon ve VR Deneyimi kritikler (Animasyon & Müzik, Ses) | (Grup 1) Animasyon kritikler için projenin geliştirilmesi ve gözden geçirilmesi (Grup 2) Animasyon ve VR Deneyimi kritikler için proje geliştirme |
14 | (Grup 1) Animasyon ve İzlenecek Yol için kritikler (Son Taslak) (Grup 2) Animasyon ve VR Deneyimi kritikler (Son Taslak) | (Grup 1) Animasyon kritikler için projenin geliştirilmesi ve gözden geçirilmesi (Grup 2) Animasyon ve VR Deneyimi kritikler için proje geliştirme |
15 | 15.1. ARA JÜRİ II I Animasyonların Gösterimi Gün-1 15.2. ARA JÜRİ II I Sanal Gerçeklik Deneyimlerinin Gösterimi Gün-2 | ARA JÜRİ I teslimleri |
16 | SERGİ: ANIMASYONLAR VE VR DENEYİMİ | Serginin kurulması ve sanal gerçeklik deneyiminin hazırlanması |
Ders Kitabı | Caroline Klien’in Futuristic: Visions of Future Living kitabı dersin ana material kitabıdır: Futuristic: Visions of Future Living, Caroline Klien, Daab, 2012, ISBN-10: 3942597098, ISBN-13: 978-3942597098. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 15 Books about Design and the Future: http://www.designersandbooks.com/blog/15-books-about-design-and-the-future |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 36 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 18 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 300 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | |||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest